Våra villkor

Nöjd kund garanti

Blombruket strävar efter att ha 100% nöjda kunder, skulle dina blommor inte komma fram i tid eller inte återhämta sig efter ett dygn i vatten så skickar vi ut en ny leverans utan extra kostnad. Det du behöver göra är att skicka en bild på dina blommor senast två dagar efter att du fått dem levererade eller efter att du hämtat ut din leverans hos ett ombud. Kontakta oss via telefon på 0704883806 eller via mail på info@blombruket.se.

Blommorna

Varannan vecka väljer floristen ut en ny komposition som skickas ut till samtliga kunder. Exempelbilderna visar ungefär storleken på arrangemanget, men antalet stjälkar kan variera beroende på blomsort och storlek. Förpackningen begränsar mängden och storleken på blommorna, allt ska rymmas i lådan. Blommorna köps in via auktion i Holland och skickas till dig samma dag som de kommer till Sverige, på så sätt kan vi alltid garantera helt färska snittblommor.

Leverans

Blommorna skickas med PostNord och frakten är inkluderad i priset. Paketet lämnas i din brevlåda eller vid din dörr och du får ett sms, du behöver alltså inte vara hemma när blommorna levereras. Vid minusgrader eller om brevbäraren anser att det inte inte är lämpligt att lämna blommorna får du istället en avisering om att blommorna finns att hämta hos ditt närmsta postombud, precis som ett vanligt paket. Blommorna skickas till dig på onsdag och är i de flesta fall framme på torsdag, men det kan också dröja till fredag. 

För att vår nöjd-kund garanti ska gälla krävs det att du ger blommorna nya snitt och sätter dem i vatten samma dag som du får din leverans. Kommer blommorna till ditt ombud behöver du hämta ut paketet inom 24 h för att vår nöjd-kund garanti ska gälla.

Prenumeration

Senast lördag veckan innan önskad leverans måste vi ha din beställning för att kunna köpa in blommor. Samma dag gäller om du vill avsluta din prenumeration eller hoppa över en leverans, om du exempelvis är bortrest. Våra prenumerationer har i övrigt ingen bindningstid.

Ångerrätt

Blommor är en färskvara och tyvärr finns det ingen möjlighet att skicka tillbaka blommorna om du ångrar ditt köp då distansköpslagen inte gäller varor som snabbt kan försämras. Skulle dina blommor däremot inte komma fram i tid eller inte återhämta sig efter ett dygn i vatten så skickar vi ut en ny leverans utan extra kostnad. Läs mer under nöjd kund garanti.

Personuppgifter

I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post, info@blombruket.se.

Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundkorg, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

Betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. Kunden betalar via kortbetalning, fler betalsätt kommer inom kort.